måndag 12 mars 2012

VILKEN DAG!!!

Dagen på idrotthögskolan var över mina förväntningar kära vänner! Jag fick den där känslan ni vet, när man känner att man verkligen har hamnat precis rätt. Jag ville inte vara någon annanstans. Jag var fokuserad från den första minuten till den sista under denna långa, intensiva och intressanta dag. Lärarna var så skickliga och trevliga att det var omöjligt att tappa fokus! JAG LÄNGTAR till och med till i morgon när det är heldag på skolan där igen. Jag vill bara fortsätta, lära mig mer! :-)  Lycklig, i ett förövrigt soligt Stockholm, lämnade jag alltså stadion vid 16-tiden idag och begav mig i väg på mingel på kungliga operan!

Ikväll var jag nämligen inbjuden till Living Green Award 2012.
 Awarden skulle delas ut till den person eller organisation som gjort det lättare för konsumenter att göra grönare val i sin vardag. Det var en trevlig kväll och det bjöds bland annat på rawfood a´la Ulrika Davidsson och ekologiskt vin.

Sedan delades priset ut, till en av de fem värdiga vinnarna. Gudrun Sjöde´n, som var förra årets vinnare, delade ut årets award, som Patricia Rawecka tillslut kammade hem. Hon är grundaren för Gro Play's spel. Spelet som en kvarts miljon svenska barn spelat under 2011 samtidigt som de lärt sig mer om allt från konsumtionsmönster till återvinning. Inspirerande!

När vi gick hem fick vi  dessutom en helt fantastisk fullspäckad goodiebag med bland annat gröna produkter från Björn Axe´n!
Läs mer om vinnare och sponsorer här: Living green  :-)
Jag vill rikta ett varm tack till Edit, Living greens grundare, för denna fantastiska kväll! Nu kommer jag att somna lyckligt ikväll. VILKEN UNDERBAR DAG!!!!

5 kommentarer:

Nina sa...

Hej
Jag förstår att när du tränar så mycket så orkar du säkert också en hel del. Tänkte bara höra vad du gör med ditt hår för att hålla det så fint när du är iväg på annat än träning. För mig blir det bara en svans för det blir så risigt o tovigt när jag alltid lägger mig med blött hår om jag tränar på kvällen.

Petra sa...

Vad roligt att du har hittat sa ratt med studier och sa dar! Det tror jag ar fa forunnat faktiskt! Lycka till med allt!

Lina sa...

Nina: Mitt hår är INTE alltid fint. Helt klart en nackdel med att träna så mycket. Men jag försöker ta hand om det med inpackningar och sånt :)

Lina sa...

Petra: Tack! Ja... det känns lyxigt att få gå på bra kurser helt gratis!

Edit Künstlicher sa...

Hej där!
Jätteroligt att du upplevde kvällen som inspirerande! Stort Tack för att du kom och firade med oss!
Hoppas att vi får tillfälle att ses igen.

Mvh/
Edit Künstlicher
Grundare LivingGreen.se